Pozwoliłem sobie na skopiowanie i ponowne zamieszczenie na stronie głównej artykułów związanych z kątowaniem, autorstwa ImLazy

 

World of Tanks w mniejszym ( wg graczy ) lub większym ( wg WG.net ) stopniu obsługuje fizykę a co za tym idzie jest ona brana pod uwagę przy oddawaniu strzału do wrogiego czołgu.

aslain_mod_wot

Po kilkunastu tygodniach testowania i co najmniej 2 update'ach WoT czas na opis jednej z najlepszych paczek modów 'wszystkomających': Aslain Mod Pack + XVM installer.

W paczce jest wszystko. Od 'a' do 'Z'.

Czołgi brytyjskie przed rokiem 1945

Czołgi które Armia Brytyjska wykorzystała w bitwie pod Sommą we wrześniu 1916 były prymitywnymi urządzeniami - kiepsko opancerzone, zawodne i, z powodu sposobu w jaki osadzono działa, bardzo trudne do ustawienia na pozycji strzeleckiej.

mk11s

( Czołg ciężki Mk I, na zdjęciu wersja 'male - samiec' wyposażona w ogon z kołami pomagający pokonywać okopy. Zdjęcie z bitwy pod Sommą, wrzesień 1916 rok. Mk I były pierwszymi pojazdami pancernymi gąsienicowymi jakie weszły do produkcji. Tym samym można je uznać za pierwsze czołgi )


Przy pierwszym wprowadzeniu na front tylko 32 z całkowitej liczby 49 czołgów uznano za sprawne na tyle aby wzięły udział w bitwie. Dopiero w listopadzie 1917 roku, kiedy to ponad 400 maszyn wdarło się prawie na 10 kilometrów na teren wroga, uznano je jako maszyny mogące przynieść wymierne korzyści. Niestety, wyłom we froncie nie został wykorzystany przez piechotę i siły niemieckie ponownie zajęły większość z wyłomu jaki wcześniej uzyskano właśnie dzięki czołgom. 

ehavok500

W bieżącym roku planowane jest wprowadzenie kilku istotnych zmian do klienta WoT. Kilkanaście miesięcy temu wprowadzono do World of Tanks podwaliny pod wsparcie fizyki. Przed tymi zmianami mogliśmy jeździć czołgami po ściśle wyznaczonych trasach a próba najechania na większy kamień czy zeskoczenia z klifu kończyła się niepowodzeniem. Wprowadzenie częściowego wsparcia dla fizyki wymusiło na graczach zmianę stylu gry, a część z map nabrała nowego życia dzięki nowym sposobom na rozegranie bitwy. Niestety, takie zmiany ( wsparte poprawkami graficznymi map ) pociągnęły za sobą drobny wzrost wymagań co do komputerów na których uruchomiony jest klient gry. Od mniej więcej marca/kwietnia zeszłego ( 2013 ) roku jest potwierdzone wprowadzenie silnika Havok.

Jak widać na powyższym filmie możliwości silnika i zmiany jakie wprowadzi są naprawdę duże.