ehavok500

W bieżącym roku planowane jest wprowadzenie kilku istotnych zmian do klienta WoT. Kilkanaście miesięcy temu wprowadzono do World of Tanks podwaliny pod wsparcie fizyki. Przed tymi zmianami mogliśmy jeździć czołgami po ściśle wyznaczonych trasach a próba najechania na większy kamień czy zeskoczenia z klifu kończyła się niepowodzeniem. Wprowadzenie częściowego wsparcia dla fizyki wymusiło na graczach zmianę stylu gry, a część z map nabrała nowego życia dzięki nowym sposobom na rozegranie bitwy. Niestety, takie zmiany ( wsparte poprawkami graficznymi map ) pociągnęły za sobą drobny wzrost wymagań co do komputerów na których uruchomiony jest klient gry. Od mniej więcej marca/kwietnia zeszłego ( 2013 ) roku jest potwierdzone wprowadzenie silnika Havok.

Jak widać na powyższym filmie możliwości silnika i zmiany jakie wprowadzi są naprawdę duże.

 

W skrócie:

  • wielopunktowe zawieszenie
  • zróżnicowanie działania zawieszenia w zależności od prędkości, głębokości pokonywanych przeszkód itd.
  • różne sposoby zniszczenia budynków
  • odpadające wieżyczki
  • odpadające i dynamiczne/ruchome części wyposażenia czołgów

Z czym będą się wiązały zmiany ? Przede wszystkim silnik Havok będzie działał jako osobny wątek w komputerze, tj. będzie wykorzystywał kolejne rdzenie procesora. Tym samym komputery wyposażone w procesory wielordzeniowe będą teraz pełniej wykorzystane. Niestety większa ilość szczegółów oraz nowsze modele shaderów pociągną za sobą mimo wszystko większe zapotrzebowanie na moc obliczeniową.

Poza tymi zmianami, które rozłożone są w czasie na rok 2014, wprowadzone zostaną też modele HD. Polegało to będzie głównie na bardziej szczegółowym stworzeniu modeli wszystkich dostępnych czołgów. Wprowadzane będą systematycznie wraz z nadchodzącymi patchami.

 

Komentarze   

0 # ImLazy 2014-03-06 20:50
Testowy komentarz. Ktoś mówił, że nie działają
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+1 # naturalna 2014-03-07 07:06
Ałć.... moje fps :(
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # ImLazy 2014-03-07 08:28
Cytuję naturalna:
Ałć.... moje fps :(

No fpsy cierpią i cierpiały będą coraz bardziej.
Niemniej ciężko nie zauważyć, że naprawdę przykładają się do zmian.

Z drugiej strony devsi stale podkreślają, że robią tyle ile to możliwe aby utrzymać grywalność i płynność nawet na słabszych sprzętach, więc jest szansa, że mimo zmian nadal będzie się dało grać.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # 14TP 2014-03-07 07:18
Wiedza zasięgnięta z ćwiczeń inwazji na Ukraine :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież