szpiwekl

Ostatni raport przed dwutygodniową przerwą:

Szpieg donosi:

  • Istnieje możliwość, że po aktualnie nadchodzącym patchu 8.9 nie będzie patcha 9.0 ( który ma wnieść wielką ilość zmian ) ale będzie normalny 8.10. Dopiero po nim ten przełomowy 9.0
  • nie będzie zamkniętych przestrzeni na mapach ( np. tuneli, jaskiń )
  • perk 'Smooth ride' ( nie wiem jak w wersji PL - gładka jazda ? - dopisek ImLazy ) zmniejsza rozrzut kółka w czasie jazdy ale nie po strzale !
  • jak wcześniej donoszono potwierdza się informacja, że KV-1S rozbity zostanie na 2 czołgi na 5tym i 6tym tierze. Zawarte w nich będą KV-85, KV-100 i KV-122. Spodziewajcie się nerfa mobilności na 6tym tierze
  • Devsi sprawdzili statystki jak wygląda to pod względem tym, jacy gracze grają jakim tankami ( np. czy Ci lepsi mają jakieś ulubione modele ). Wg danych jakie zebrali wyszło, że nie ma takich preferencji i w zasadzie każdy czołg ma podobny rozkład tych dobrych jak i zwykłych noobów.
  • T57 i Foch są obecnie pewnego rodzaju wyjątkami i dlatego jeszcze nie zostały znerfione
  • silnik fizyki Havok nie zostanie wprowadzony w tym roku. ( zgodnie z powyższą informacją, że 9.0 może nie wejść w 2013 a dopiero w 2014 wszystko się zgadza - dopisek ImLazy )

 

  • jest szansa na to, że 5to tierowy KV-1S też będzie miał 122mm działo, jednak może to być S-41, coś podobnego do U-11 z KV-1
  • czołgi LT mają się dobrze i nie zanosi się na buff tej klasy
  • coraz pewniejsze jest to, że drzewko japońskie wejdzie w patchu 9.0 a wraz z nim Chi Nu Kai
  • model czołgu IS model 1940 z działem BR-2 152mm nie zostanie wprowadzony, byłby zbytnio zbliżony do SU-100Y
  • uściślając sytuację z KV-1S: początkowo miał być podział na 2 tiery: 5ty i 6ty, gdzie na 5tym miał być KV-1S a na 6tym miał być KV-85, KV-100 i KV-122, jednak po chwilowych przemyśleniach KV-1S może wylądować jako kadłub do odblokowania na KV-1 i w sumie zostanie: KV-1 i KV-'coś-tam' ( tak niestety to wygląda, informacja kilka linijek wyżej mówiąca też o KV-1S pochodzi dosłownie sprzed 4 dni, a ta informacja pochodzi sprzed 2 dni, jest szansa, że za kolejne kilka dni sytuacja jeszcze się zmieni - dopisek ImLazy )
  • istnieje możliwość tworzenia prostokątnych map np. 500m x 2000m jednak nie zostanie to wprowadzone
  • istnieje możliwość stworzenia zbalansowanych drużyn mających różne ilości czołgów ( np. 12 vs 15 ) i jest to rozważane w przypadku bitew historycznych ( np. większa ilość T-34 vs Tygrysy )
  • opcja ukrywania statystyk gracza wylądowała ostatecznie w śmietniku ponieważ okazała się 'zbyteczna'
  • czas celowania w WoT jest wprowadzony po to aby symulować celowanie przez załogę
  • zgodnie ze statystykami jakie prowadzi WoT około 30% graczy jest w jakimkolwiek klanie
  • są prowadzone pewne prace nad zmianami w systemie widoczności/spotowania. Gracze zasugerowali system oparty na realnym polu widzenia załogantów ( np. kierowca głównie do przodu). Devsi stwierdzili, że to ciekawe jednak taki system na pewno wzbudzi kolejny gniew ze strony zdezorientowanych graczy i pojawią się kolejne oskarżenia pod adresem WGnet o 'boty, ninja nerfy i inne cuda'
  • devsi donoszą, że samo sprawdzanie spotowania/widzialności zużywa około 2/3 mocy serwerów
  • istniały sowieckie projekty TD z wieżą, np. zbudowany na podwoziu T-34 z działem 53-K, ale chwilowo nie zostaną wprowadzone

Zestaw dodatkowych odpowiedzi na pewne pytania:

P: Czy mapa Dragon Ridge wróci ?

O: Chwilowo nie planuje się powrotu tej mapy.

P: Po rozbudowie linii TD wszyscy zadają pytanie co z medami ?

O: Niedługo pojawi się drzewko japońskie oraz wysokotierowe medy sowieckie.

P: Czy po wprowadzeniu do BigWorlda Havoka ( jako dodatkku ) będzie można wprowadzić takie coś, aby czołgi zmieniały sie w czasie bitwy, np. po uszkodzeniu spaced armor ?

O: Tak, jeśli uszkodzona zostanie np. osłona na wieży czy inny spaced armor nie będzie on już pochłaniał pocisków

P: Czy istniejące już w grze czołgi wielowieżowe lub wielodziałowe, jak np. Maus, M3Lee, B1 zostaną poddane rebalansowi czy stanie się z nimi coś innego ?

O: Zdecydowanie rebalans.

P: Czy jest szansa na zobaczenie prototypu Mausa na tierze 9 zamiast nielubianego i przekombinowanego VK4502B ?

O: Tak, jest szansa że tak się stanie ( dziwne, sam Maus był tylko prototypem, więc co ? prototyp ptototypu ? - dopisek ImLazy )

 

I na koniec fragmenty z dyskusji SerBa z graczami na temat nerfów:

"...po wprowadzeniu drzewka japońskiego nastąpi dosyć długa przerwa w dodawaniu nowych pojazdów, poza małą ilością pojazdów premium i jakimiś czołgami za różnego rodzaju eventy"

Niebezpieczeństwo jakie niesie ze sobą wprowadzenie czołgów które są OP ( overpowered czyli zbyt mocne - dopisek ImLazy ) jest takie, że po pewnym czasie wypierają inne czołgi z gry i zajmują ich miejsce, gra traci różnorodność i robi się nudna. "Czołg OP jest wprowadzany, wszyscy powoli uczą sie go i inne czołgi z jego tieru są przez niego wypierane i zdominowane. Nie ma różnorodności, gra robi się nudna, jest to złe dla wszystkich i ogólnie popieprzone"

Storm potwierdził, że przed nerfem haubic były one OP na tierach 5tych i niżej i psuły grę, stąd taka zmiana. "To nie był w sumie nerfm, tylko fix. Przed wprowadzeniem gold ammo za kredyty haubice nie były działami dominującymi na 5tych tierach, dopiero po wprowadzeniu gold ammo za kredyty stały się podstawową bronią wielu osób. Po tej zmianie wróciły na swoje dawne miejsce, więc nie jest to w sumie nerf, ale poprawa i powrót do poprzedniego stanu"

Storm twierdzi, że te pojazdy do których posiadają pełną dokumentację mają historyczny pancerz ( z kilkoma wyjątkami ), jednak papierowe czołgi ( takie, które nigdy nie powstały ) często oparte są na innych, istniejących projektach. Najlepszym przykładem jest E-75 ( i inne z tej linii ) który jest w zasadzie rozbudowanym Tygrysem II. Jako, że E-75 nigdy nie został zbudowany użyto właśnie Tygrysa II jako modelu bazowego, a samo E-75 powstało jako rozwinięcie idei Tygrysa II.

Sugestie niektórych graczy, że można znerfić niektóre czołgi obniżając po prostu przychody na nich SerB zbył tak: " byłoby to podejście pay-to-win. Bo taki Foch który jest mocny nadał byłby używany przez tych których stać na golda i płacenie prawdziwymi pieniędzmi, a tego chyba nikt nie chce" ( I ciężko się z nim nie zgodzić, a to gracze mówią, że WG takie na kasę łase - dopisek ImLazy )

Mapa Step zostanie zmieniona, zostaną dodane 'korytarze'

WGnet oparło model IS-3 o dokumentacje papierową, ponieważ po zmierzeniu 3 prawdziwych egzemplarzy okazało się, że miały różnej grubości pancerz oraz kąty które tez niezbyt się ze sobą zgadzały. Wynika to z tego, że pod koniec wojny i zaraz po niej standardy produkcji w sowieckich fabrykach były dosyć niskie więc takie rzeczy mogły mieć miejsce.

Może nastąpić drobna zmiana TD z 10tierów: działa mające po 850 dmg zostaną obniżone do 750 dmg jednak DPM ( damage per minute ) zostanie na tym samym poziomie, czyli zwiększona zostanie szybkostrzelność.