Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: [PORADNIK]Dayz mod jaki mod do moda wybrać?

[PORADNIK]Dayz mod jaki mod do moda wybrać? 2015/02/23 10:42 #1

  • Doman81
  • Doman81 Avatar
  • Offline
  • Dowódca
  • Posty: 308
  • Otrzymane podziękowania 188
  • Oklaski: 7
Artykuł stworzony przez Wyimaginowany i zassany z forum dayz.pl




Otóż właśnie. Natchnęło mnie na napisanie takiego artykułu, żeby każdy nowy (ale także ten zaawansowany) gracz miał rozeznanie jaki mod będzie mu odpowiadał, czy będzie w niego grał , aby właśnie dla niego był najlepszy. Napisze największe i najmniejsze wady i zalety każdego moda z osobna. Przedstawię także zalety map na których dzieje się cała rozgrywka w tutaj wymienionych zaraz modyfikacjach. Wypisze wszystkie znane mi bugi jakie tylko poznałem (a jest ich trochę). Opowiem także o popularności danych modów i bezsensowności jakiej w żadnej innej grze nie spotkałem związanej właśnie z popularnością w związku z danym gatunkiem gry. No to zaczynamy od początku:

 

DayZ mod (vanilla)

Mod każdemu najbardziej znany. Mod z klimatem z dobrą optymalizacją, dobrą mapą i szczątkami survivalu (dlaczego? opowiem później) z fajnymi samochodami, łodziami i helikopterami z porządnej Army. Radko wychodziły patche, teraz najprawdopodobniej zakończyli pracę nad tym modem i męczą się ze standalone'm w dalszym ciągu. Mod oferuje nam grupy krwi, prawie dodatki do broni, prawie, dlatego że przykład: do znanej nam każdemu m4 można dodać choćby tłumik, a w DayZ mod do jednej emki dodasz tłumik, a do drugiej która nie ma camo tak jak ta pierwsza, juz nie da rady, dlaczego? Twórcom nie chciało się stworzyć emki z tłumikiem. Działa to tak ; mamy opcje załóż np tłumik i tak naprawdę tamtą pierwszą broń nam szybko zabiera i dodaje tą z wariantem tłumika, jest to dziecinnie proste jednak jest roboty z dodaniem broni z każdym możliwym wariantem. Ta modyfkacja posiada cykl dnia i nocy 24/h to znaczy że jeśli w rzeczywistości jest dzień to i na serwerze jest dzień, ma to swoje wady i zalety, każdy potrafi podać. Nie ma niestety pór roku a szkoda, dodało by to uroku. Są 2 główne typy serwerów Private i Public hive, co to znaczy? Otóż pomiędzy publicami możemy się swobodnie poruszać. Gdy się wylogujemy  na tym serwerze to na innym będziemy mieć postać w tym samym miejscu i ma to tez swoje wady i zalety. zaletą jest elastyczność, brak uzależnienia od serwera (mam namioty na serwerze, ten padnie, tracę wszystko...), bardzo dużą wadą jest tak zwany ghosting, podam przykład: siedzę sobie nad miastem, zabijam, zabijam, nagle zauważam gościa blisko mnie z bronią, bronie się, nagle gość znika, nigdzie go nie ma. Daje sobie spokój i siedzę dalej. Co się dzieje później? Kula w plecy... Jak? Gość wylogował się wszedł na inny serwer przebiegł za moją pozycje i loguje się na serwer na którym ja byłem. Dalej wiadomo, mam nadzieje ze każdy załapał. Mod obsługuje na bieżąco tylko jedną mapę. Przejdźmy do survivalu na którym opiera się ta gra. Dlaczego nazwałem to szczątkami? Chodzi o brak realizmu, pomijam widok z 3 osoby, którego tak bardzo wszyscy kochają, niech będzie, chodzi najbardziej o odnowy magazynka w plecaku (dalej da rade w plecaku), sztuczki z zombie czy najgorsze: dupowanie. Co to jest? Powstało to od słowa dupe - klonować. Niestety tak, da rade skopiować sobie najlepszą snajpę w grze, aby każdy w teamie miał. "Bądźmy dobrzy i zróbmy dużo magazynków, żeby chłopaki się nie powystrzelały". Żenada! Są tylko dwa mody, w których nie można kopiować i nikt mi nie powie, o bo tutaj się nie da, zawsze się da (wyjątkiem jest CCG, bo tam coś pogmerali i naprawdę nie da rady). Skąd wiem? Sam to robiłem na naprawdę dużą skalę, i co ? DayZ poszło w odstawkę, bo miałem wszystko i inni tez mieli wszystko i dla mnie nie było problemem umrzeć 10 razy dziennie i wszystko odrobić w kilka minut. Moda ogólnie nie polecam z powodu kopiowania (gdyby nie było dupowania grał bym). Zapomniałem napisać jeszcze, że są także inne mapy na tego moda, lecz nie są wspierane przez twórców Vanilli, dlatego też są osobnymi modami. Jedne z najfajniejszych to Namalsk, Taviana, Takistan, Panthera i wiele mniejszych, lecz także nie cieszą siępopularnością (ewentualnie Namalsk).

 

Zalety:

-Survival 70%

-Klimat

-Dobra optymalizacja

-Trudny (bez kopiowania mówię)

-Dodatki do broni

-Ghillie Suit (strój krzak) i strój żołnierza

-Wielka mapa

 

Wady:

-KOPIOWANIE

-Ghosting na serwerach publicznych

-Sztuczki z zombie (wchodzenie do choinki itp.)

-Nie działające dobrze dodatki do broni

-Nieurozmaicona mapa

 

DayZ Epoch

Nie wiem czemu, ale zaczynam od modów których najbardziej nie lubie, no nic. Kolejnym modem już do moda jest DayZ epoch (nwm czy epoch czy epok, epoś, nie mam pojęcia jak się to wymawia). Na odreagowanie napisze piękne zalety epocha. Jednym z najważniejszych zalet jest budowanie fortec, domów i innych nieruchomości w sposób nam dowolny. Craftujemy deski ze świeżo ściętego drzewa, potem sklejkę, następnie część podłogi i wreszcie podłogę stawiamy jak tylko chcemy i jest. Tak samo jest ze ścianą schodami, rampami drzwiami itd. Wreszcie możemy sobie coś zamknąć na kłódkę i bezpiecznie trzymać, gdzie w DayZ modzie biedne namioty =[. Mamy tez sejf, nawet dystrybutor paliwa! Jeśli nie za bardzo chce nam się chodzić pieszo, możemy sobie kupić jakiegoś dwuślada za kilka broni i cheja! Jeśli chcemy poćwiczyć strzelanie, możemy poćwiczyć strzelanie do misji z botami i dodatkowo dużo zarobić. To by było tyle z zalet. Wady: kopiowanie, a w tym modzie jest to tragiczne. Skopiujesz głupią broń 5 razy, wymieniasz na złoto i BAM masz wszystko.

 

Jest jeszcze Overpoch, ale nie będę on nim pisał bo on tylko dołącza nowego moda Overwatcha (dużo nowych broni i ciuchów)

 

Zalety:

-Inteligentne budowanie

-Można kupować, sprzedawać

-Misje z botami

-Duża ilość akcji

-Na niektórych serwerach możliwość niszczenia ścian baz

-Wiele osobnych map (Napf od twórców i inne z innych map-modów)

 

Wady:

-Survival 20%

-KOPIOWANIE

-sprzedawanie, kupowanie

-brak frajdy ze znalezienia czyjejś bazy (sejfów nie otworzysz, tak jak namiotów, ale zawsze mozna pokampić =] )

 

DayZ Origins

Bardzo porządna modyfikacja. To co najważniejsze to brak możliwości kopiowania. Od niedawna zaczyna bardzo przypominać epocha, ale o tym za chwilę. Mod rozgrywka jakiś czas od zaczęcia się wirusa zombie. Dzieje się to na nowej mapie Tavianie, która jest świetna. Bardzo duże miasta np: Sabina największe z miast. (ok ok 9-10km^20) niestety ma swoje bugi. Nie dawno wyszedł patch z traderem. Możemy się wymieniać tak jak na epochu, tylko ze tam jest waluta (złoto, srebro itd. lub Gold Coins), a tutaj po prostu wymiana. Na szczęście trader jest bardzo skąpy i trzeba naprawdę dużo magazynków, żeby kupić jakąś fajniejszą broń (magazynki najlepsza waluta). W modzie od początku dostępna jest misja Sector B. Jest to wyspa z otoczonym dookoła murem, a w środku znajduje się miasto dla najbogatszych którzy chcą mieszkać tak samo jak przed katastrofą. Misja Polega na przejęciu Sectora i zabranie najciekawszych przedmiotów tj broni plecak itp. Co restart misja się resetuje i dzieje się wszystko od nowa. Przed patchem z traderem, byłą łatka z misjami. Misje są o wiele prostsze niz sektor, ale dawały nam tez ciekawe przedmioty. Dużą zaletą jest budowanie domków na hasło, które tylko my możemy otworzyć. Niestety nie jest to tak jak w epochu. Budujemy określony domek i nie możemy go modyfikować. Polecam

 

Zalety:

-Survival 80%

-BRAK KOPIOWANIA

-Domki

-Nowa mapa Taviana

-Nowe pojazdy

-duże updaty (1 lub 2GB)

-nośność postaci

-male możliwości admina

-możliwość obudowania pojazdu blachami

-Pomysłowy system reputacji (3lvl dla hero i bandyty oraz domki dla nich)

 

Wady:

-Bardzo niska optymalizacja

-Dużo nowych bugów

 

DayZero:

Wreszcie dotrwałem do tego momentu. Mój ulubiony mod. Tutaj jest wszystko o co chodziło twórcom DayZ na początku. Prawdziwy survival dużo zombie, nowe pojazdy, samoloty wszytko tutaj jest. Nie ma żadnych domków są tylko skrzynki i namioty. Jest to ostatnia modyfikacja w której nie można kopiować. Jest tutaj wszystko z Vanilli doprawione czymś, co powoduje niesamowity klimat. Niestety ma jedną wadę którą jednak da się naprawić. Chodzi tutaj o popularność. Bardzo mało osób gra w tego moda, bo jest on nieznany. Chciałem wam go przybliżyć bo chciałbym aby został doceniony.Plan był także stworzenia nowej mapy, powstała jednak nie wiem czemu nie ma żadnego serwera na nią a jak kiedyś były nikt nie grał. Gorąco polecam

 

Zalety:

-100% Survival

-BRAK KLONOWANIA

-Nowe menu

-Nowe twarze camo (można ustawić w menu)

-Klimat

-Losowe spawny pojazdów

-Hardcore (serwer bardziej popularny 1os)

-Nowa inna Czernaruś

-Nowe pojazdy

-Dużo świetnych skinów (ciuchów, mundurów) od twórców

-Świetna optymalizacja

-Prawdziwe dodatki do broni (prawie do każdej broni)

-bronie zretexturowane

-prawie każdy dźwięk jest zmieniony (chodzenie, dźwięk strzałów)

-usunięcie większości sztuczek z moda (odnowa magazynka, ukrywanie się przed uderzeniami zombie)

 

Wady:

-mała popularność

-usunięte przydatne triki (dla zaawansowanych graczy to wada)

 

Gorąco namawiam do grania w moda DayZero. Chciałbym aby przynajmniej jeden serwer cieszył się wylewaniem graczy z jego progu 

 

Były tez inne modyfikacje które już dawno umarły (w tym polska), ale uznałem ze nie ma sensu pisania o nich.

 
,,Spartanie nie pytają ilu ich jest, tylko gdzie oni są"

Polecam miód z mojej Pasieki
www.mioodek.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Edzio_Niszczyciel

[PORADNIK]Dayz mod jaki mod do moda wybrać? 2015/03/01 13:03 #2

  • ImLazy
  • ImLazy Avatar
  • Offline
  • Zastępca dowódcy wr Major
  • Posty: 510
  • Otrzymane podziękowania 284
  • Oklaski: 9
Eee... do DayZ Mod ( vanilla ) można się przyczepić:

- nadal się nad nim pracuje i zmiany są cały czas :P, 1.8.3 wyszedł w listgopadzie, 1.8.4 wyszedł w styczniu, 1.8.5 ma gotową listę zmian i może pojawić się w marcu/kwietniu. To tyle jeśli chodzi o kwestię tego czy nad nim pracują.

- survival w modach jest podobnie rozwinięty, vanilla ma to co inne.

Czego nie ma w vanilli:

- ilość pojazdów jest ograniczona do takiej ilości ( 30 - 50 max ) aby zdobycie pojazdu i doprowadzenie go do stanu używalności było problemem. Tym samym jest dosyć duża rywalizacji pomiędzy graczami w tej kwestii. Większa ilość pojazdów prowadzi do tego, że każdy z graczy bez większych problemów może zdobyć pojazd co automatycznie obniża ich znaczenie i unikalność ( bo co to za problem mieć samochód jeśli jest ich na mapie 200 - 300 lub więcej ).

- ograniczona ilość broni wojskowej. Vanilla umożliwia nam w miarę szybkie i bezproblemowe znalezienie broni typu Mosin, Lee Enfield czy Makarov. Niemniej nie jest to broń mocna, celna ani wyjątkowa. Znalezienie broni specjalistycznej ( np. DMR, AS50, SVD Dragonov ) jest obarczone sporym ryzykiem i trudem. Tym samym znowu - osoba która już coś takiego znajdzie czuję się na swój sposób wyjątkowa i taki też ma status wśród innych graczy.

Co do tworzenia modów i SA:
Od początku moda DayZ ( zwykłego, określanego teraz jako vanilla ) tworzył Dean Hall, później, około 2013 roku kiedy to prace nad DayZ SA ruszyły całą parą Dean'a ciężeko było spotkać przy modzie, jednak nie znaczy to, że porzucono prace nad modem. Po koniec 2014 roku Dean Hall porzucił pracę nad DayZ SA i tam devsami zostali inni. Nie znaczy to, że DayZ Mod i DayZ SA stanęły w miejscu :P


Czego nie lubię w DayZ mod ( tzn w klonach różnorakich ):
- startkitów - tzn kiedy na początek dostajemy w pełni przygotowanego do survivalu człowieka - jest zbyt łatwo
- safe zonów - tzn stref bezpiecznych gdzie można składować swoje rzeczy, przeczy to idei tego, że można wszystko stracić.
- budowania baz i innych cudów - znowu, daje to możliwości blokowania swoich rzeczy itd...
Takie zabezpieczenie się powoduje, że człowiek nie boi się zginąć bo w razie 'w' może dobiec do swojej bazy i od nowa na szybko się uzbroić. Tym samym taki mod prowadzi to szybkiej i bezmyślnej zamianie gry w PvP :P
Ostatnio zmieniany: 2015/03/01 13:05 przez ImLazy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.